måndag 4 juli 2011

Min 1:a hjärtekatt

Nu har jag äntligen virkat färdigt min 1:a hjärtekatt. Visserligen har den legat färdigvirkad ganska länge, andra saker har kommit i vägen och det har strulat en del med tyngderna i tassar och rumpa. Men nu är han färdig! :) Och jag är jättenöjd.

Han (det känns som en han...) har inte fått nått namn än, utan det lämnar jag till den rätta ägaren. Denna katt och nästkommande två ska nämligen inte skickas till Göteborg. Utan de ska bo kvar i Stockholm. Jag fick en förfrågan från en pappa med ett hjärtebarn om jag kunde virka några katter åt hans son, och det gör jag gärna.

Denna gula katt känns som en tänkare. Han fick följa med när vi var och badade igår, men han ville helst sitta och titta ut över vattnet och filosofera.

Men efter ett tag slappnade han av framför kameran och började "poosa" (posera).

En avslappnad katt, men en skön syn på livet.

Här ligger han och väntar på att hans nya kompisar. I bakgrunden syns flera hjärtkatter-to-be och en hjärtekattrelaterad påse som jag berättar mer om imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar