torsdag 19 maj 2011

Du o jag, morfar

Jag har försökt mig på att scrappa lite romantiskt. Älskar det här fotot! Det är på min systerdotter Malin och min pappa/hennes morfar. Så mysigt och söt.

Papperen är från Maja Design och serien heter Mina vänner - Carina, väldigt romantiska papper. Jag har förstärkt det romantiska med spets, blommorna och overlay på fotot.

Fågeln och grenen är i chipboard från Maya Road. Den har jag målat med cracle paint. Därefter strök jag på lite distress, som jag torkade bort med lite blött hushållspapper - då blir det bara färg kvar i sprickorna. OBS! Det går inte att göra detta med någon annan stämpelfärg (i alla fall inte med Cat Eye Chalk) - då löstes hela cracle paint bort.....behöver jag berätta hur jag kom på detta?
Titeln är tagen från Emil i Lönneberga, nästan.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar