onsdag 9 mars 2011

Virk-a-long: Del 4

Då har jag virkat färdigt del 4 av virk-a-longen på amigrumi.ifokus - denna gång blev det armarna, eller kanske kallas det frambenen. :) Ni får bortse från nålarna, :) förutom de för ögonen - har inte riktigt bestämt hur jag ska göra ögon och nos än - så jag har inte sytt ihop kaninen än...


Jag fick lära mig en ny maska för att göra en tumme - en musch. Se nedan för Erikas förklaring:

Att virka en musch:
  • Gör ett omslag runt nålen och virka den första stolpen, men hoppa över det sista steget så att du har två öglor på nålen.
  • Virka andra och tredje stolpen på samma sätt och i samma maska. Nu ska du ha fyra öglor på virknålen.
  • Virka de två sista stolparna på samma sätt och i samma maska, så att du till slut har sex öglor på nålen.
  • Gör ett omslag runt nålen och dra garnet genom alla sex öglorna så att muschen dras ihop upptill.
Se även hennes video för hjälp om det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar