torsdag 31 mars 2011

Sommar - Skisstävling

Jag har scrappat en LO efter en skiss som JånnaStellas.nu har ritat. Väldigt inspirerande, så jag tänkte hänga med på deras Mars-tävling. Sen kan jag väl säga att det färgglada vinstpaketet också lockade lite. ;)

En till LO om sommar - känns det lite som att jag längtar dit, kanske? :) En färgstark och somrig bild - alla handdukar på rad är verkligen sommar! Vi har spenderat en hel dag på stranden, kommer hem och hänger upp handdukarna på rad utomhus, innan vi grillar till middag. Lite trötta, men väldigt nöjda och glada. Innan läggdags tar vi de torra handdukarna och åker och tar ett (ofta) kallt kvällsdopp. Sen hängs de upp igen...

Jag har följ skissen ganska rakt av, förutom att jag bara använt ett foto. Bakom fotot har jag sytt fast en bit tyg, det med jordgubbarna. Kan det bli somrigare? Jag har även sytt med symaskin runt hela kanten på LO:n - för att rama in. Sen har jag blandat ett rött och ett rosa papper (också bakom fotot) - det funkar faktiskt. Det blev tre kluster med blommor, blad, en liten groda och en fjäril - plus bling.

Klicka på de små bilderna, för att se detaljerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar