torsdag 3 mars 2011

KOpuss

Jag är med i Stellas februaritävling, där man skulle scrappa efter en skiss som Jenny Bergvall ritat.

Jag valde att vända på skissen, annars har jag följt den ganska väl tycker jag. Jag har använt mig av en teknik som syns på ganska många bloggar nu; att använda spillpapper, spets och olika borders för att skapa ett slags "flöde" i layouten. De vita gnuggisarna (rub ons) ger balans och pricken över i:et är de röda halvpärlorna i en visuell triangel.

Fotona är på min brorsas bonusbarn då hon får en puss av en kalv på min kusins gård. Det är alltid lika mysigt att vara med på utemjölkningen och träffa de nya kalvarna - det hör till sommaren för mig. :)

Notera ögat på kalven på det nedersta fotot.....vad gör man inte för att fixa till lite då kalvens öga gömdes bakom gallret. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar